Altının ne olduğunu mihenk, cimrinin kim olduğunu dilenci bilir.

Bir mum diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez.

Cimri, borç para isteyecek olan kişinin geldiği bir fersah öteden görür.

Esir, bir kişinin; cimri ise, fayda umduğu insanların hepsinin esiridir.

Gel dese de bakma cimri aşına, bir fırsat arar da kakar başına.

Cimriliği yaratan yoksulluk değil, zenginliktir daha çok.

Bir işi incelemekte aşırı hassasiyet göstermek ayrılığa; eleştiri, düşmanlığa; sabırsızlık, rezilliğe; sırrı ifşa etmek, alçalmaya sebep olur. Cömertlik zekanın cimrilik ise gafletin alametidir.

Cimrinin gümüşü, kendisi gömülünce topraktan çıkar.

Ne kimseden borç al, ne kimseye borç ver. Çünkü ödünç para veren, çok kere, hem parasından olur, hem dostundan.

Cimrilik, bütün insan deliliklerinin en gülüncüdür.

İnsanların malca en cimrisi, namusca en cömertidir. Yani malına kıymaması, namusunun ayak altı olmasına sebep olur.

Nekeslikten kimse bezirgân olmaz.

Kadına düşkünlük cimrilik gibidir, kişinin parası arttıkça açgözlülüğü de artar.

Cimrinin dostu bulunmaz.

Mülkiyetin tabanında korku vardır. Korkunun kaldırıldığı bir toplumda cimri de özel mülkiyet de olmaz. Korkak mutlaka cimridir. Özel mülkiyet, biriktirilmiş cimriliktir.

Cimrinin mukaddesi olmaz, malı olur.

Küçük masraflardan kaçınmayın, bazen ufak bir delik koca gemiyi batırır.

Cimrilik, aşırı zayıflık, israfçılık aşırı şişmanlık gibidir.

Edindiği bilgileri dağıtmaya yanaşmayan cimrilerin en cimrisidir.

Cimri zengin, cömert yoksuldan daha yoksuldur.

Ülke değiştirmekle kıskançlık, cimrilik, kararsızlık, korku, tutku bizi bırakmaz.

Cimriler, kendilerinin ölmesini isteyen insanlara servet toplayan kişilerdir.

Üç şeyden uzaklaşan üç şeye ulaşır: Şerden uzaklaşan izzete, Kibirden uzaklaşan saygınlığa, Cimrilikten uzaklaşan da şerefe..

Cimrilikle zenginlik olsaydı, cömertler açlıktan ölürdü.

Parasından en az yararlanan cimrinin kendisidir.

Cimri malı götürür, kendini bitirir.

Kibirli ve cimri adamın ne kadar vasıfları olursa olsun, dikkate alınmaya değmez.

Yoksul, dünyanın bazı nimetlerinden, cimri ise bütün nimetlerinden mahrumdur.

Zenginlik insanı cimriliğe mahkum etmez. Cimrilik insanın kişisel tercihidir.